بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
کانال خریداران و فروشندگان مواد پلاستیک آمار معاملات و عرضه های مواد پلیمری در بورس کالا را از طریق تلگرام دریافت کنید
تاریخ امروز 13 نوامبر 2018, 09:10




پاسخ به موضوع  [ یک پست ] 
 شبکه های اجتماعی مجازی در اینترنت 
نویسنده پیام

عضو: 04 آوریل 2010, 06:13
پست ها: 313
ارتباط در اينترنت؛ از چت تا شبكه‌هاي اجتماعي
تغيير الگوهاي ارتباطي با تولد شبكه‌هاي اجتماعي مجازي

خبرگزاري فارس: بعد از فراگير شدن مسنجرها، نسل جديدي از ابزار ارتباطي با امكاناتي متفاوت و ماهيتي كاملاً جديد و منحصر به فرد از راه رسيد كه عنوان سرويس هاي شبكه اي اجتماعي براي آن انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، منظور از يك سرويس شبكه اي اجتماعي، يك پلاتفورم، سرويس يا سايت است كه بر روي ايجاد و انعكاس شبكه هاي اجتماعي يا روابط اجتماعي در ميان افراد متمركز شده است.
منظور از افراد كساني است كه به اشتراك گذاري علائق و / يا فعاليت هايي كه انجام مي دهند علاقه دارند. يك سرويس شبكه اي اجتماعي ضرورتاً شامل نمايه يا پروفايل از هر كاربر، لينك هاي اجتماعي مربوط به وي و مجموعه اي از خدمات اضافي و متنوع است.
اكثر سرويس هاي شبكه اي اجتماعي مبتني بر وب بوده و ابزاري در اختيار كاربران قرار مي دهند تا از طريق اينترنت با ديگر كاربران در تعامل باشند. از اين لحاظ شبكه هاي اجتماعي شباهت هايي با ايميل و مسنجرها دارند، هر چند از آنها كامل تر و متنوع تر هستند.
اگر چه براي شبكه هاي اجتماعي از عنوان جوامع آنلاين هم استفاده مي شود، اما اين شبكه ها خدماتي فرد محور هستند. اين در حالي است كه جوامع آنلاين گروه محور هستند. سايت هاي شبكه هاي اجتماعي به كاربران امكان مي دهند تا ايده ها، فعاليت ها، رويدادها و علائق خود را در چارچوب شبكه فردي كه به وجود آورده اند به اشتراك بگذارند.
انواع اصلي شبكه هاي اجتماعي، سايت ها و پلاتفورمهايي هستند كه طبقه بندي يا مقوله بندي شده يا در حوزه اي خاص فعاليت مي كنند. به عنوان مثال مي توان به سايت هايي اشاره كرد كه براي يافتن همكلاسي ها و دوستان قديمي دوران تحصيل راه اندازي مي شوند. اين سايت ها در واقع دوستان را به يكديگر متصل مي كنند.
در اين سايت ها هر كاربر اطلاعاتي را در مورد خودش منتشر مي كند و يك سيستم براي توصيه اي براي مشخص كردن ميزان قابل اعتماد بودن ديگر كاربران هم وجود دارد. البته سايت هاي جديدتر تركيبي از اين شيوه ها را به كار مي برند.
از جمله سايت هاي شبكه اي مجازي كه شهرت جهاني پيدا كرده اند مي توان به فيس بوك، ببو و توييتر اشاره كرد كه البته هر يك داراي نقاط ضعف و قوت خاص خود هستند كه در آينده به آنها خواهيم پرداخت. MySpace و LinkedIn دو شبكه اجتماعي هستند كه بيشتر در آمريكاي شمالي پرطرفدار هستند و در ديگر نقاط جهان مشتري چنداني ندارند.
Nexopia نام يك شبكه اجتماعي مجازي ديگر است كه اغلب در كانادا مورد استفاده قرار مي گيرد و در خارج از اين كشور پرطرفدار نيست. استفاده از خدمات شبكه‌هاي اجتماعي، روزبه‌ روز محبوبيت بيشتري پيدا مي‌كند. هم‌اكنون سايت‌هاي شبكه ‌اي اجتماعي، بعد از پرتال‌هاي بزرگي مثل ياهو يا ام‌اس‌ان و موتورهاي جستجو مثل گوگل، تبديل به پراستفاده‌ترين سرويس هاي اينترنتي شده‌اند.
خيلي از نهادهاي مختلف جهاني و اينترنتي با اهداف گوناگون كه مهم‌ترين آنها تجاري و تبليغاتي است، دست به‌راه‌اندازي شبكه‌هاي اجتماعي زده يا درصدد خريد سهام مهم‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي دنيا هستند.
بد نيست بدانيد ناسا هم براي جذب جوانان علاقمند به موضوعات هوافضا، يك شبكه اجتماعي را بر پايه استانداردهاي نسل آينده وب و تنظيمات سايت خود راه اندازي كرده است.
اين شبكه اجتماعي جديد كه ماي ناسا نام دارد، بخش‌هاي بسيار پيشرفته‌اي دارد كه كاربران مي‌توانند از طريق آنها تصاوير و تفكرات خود را درباره موضوعات فضايي با ساير كاربران به‌اشتراك بگذارند. ماي ناسا يك نمونه بسيار اصلي از شبكه‌هاي اجتماعي است و يك محيط مجازي را مي‌سازد كه در آن كاربران مي‌توانند تمام موضوعات و مقولات مورد نظر و شخصي خود را جمع‌آوري كنند.
كاربران مي‌توانند در اين شبكه اجتماعي جديد براي خود وبلاگ درست كنند و از وبلاگ‌هايي نظير وبلاگ يكي از مديران ناسا كه روايت بسيار شگفت‌انگيزي را از ماموريت‌هاي فضايي خود نقل كرده‌است، استفاده كنند.
شبكه‌هاي اجتماعي، به‌خصوص آن‌هايي كه كاربردهاي معمولي و غيرتجاري دارند، مكان‌هايي در دنياي مجازي هستند كه مردم خود را به‌طور خلاصه معرفي مي‌كنند و امكان برقراري ارتباط بين خود و همفكرانشان را در زمينه‌هاي مختلف مورد علاقه فراهم مي‌كنند. البته در بعضي از اين موارد مثل ماي‌ناسا سمت و سوي اصلي اين علايق (فضا) مشخص است.
به نظر مي‌رسد شبكه‌هاي اجتماعي در اينترنت، در آينده بيش از اين هم اهميت پيدا مي‌كنند. اين شبكه‌ها هم‌اكنون هم روزبه‌روز محبوب‌تر مي‌شوند . با شبكه‌هاي اجتماعي، ديگر افراد براي پيداكردن همفكران خود در موارد گوناگون تنها نيستند؛ يك دوست آرژانتيني براي تحليل بازي‌هاي تيم فوتبال بوكاجونيورز، يك دوست سوئدي براي صحبت در مورد فناوري اطلاعات، يك دوست فرانسوي براي صحبت در مورد فيلم‌هاي سينماي مستقل يا يك دوست مصري براي بحث در مورد مسائل خاورميانه.
مسلماً در دنياي حقيقي هيچ‌گاه افراد علاقه‌مند، موضوعات موردعلاقه خود را به اين گستردگي نمي‌يافتند. اين دليل و شايد دلايل مشابه اين، سرويس‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي را به يكي از مهم‌ترين اركان اينترنت در دو سه سال اخير تبديل كرده‌است.


20 سپتامبر 2010, 09:24
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ یک پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 22 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد