بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
مشاهده آنلاین تابلو معاملات بورس کالا

 

 

آمار معاملات و اخبار مهم بورس کالا از طریق ایمیل
تاریخ امروز 20 نوامبر 2017, 05:40




پاسخ به موضوع  [ 2 پست ] 
 الگوی نامتعارف تبلیغات اینترنتی در ایران 
نویسنده پیام
آواتار کاربر

عضو: 16 دسامبر 2007, 11:14
پست ها: 299
این روزها ده ها سایت تبلیغاتی از نوع نیازمندیها ( یا همان Classified ) در ایران بوجود آمده اند که تقریبآ همگی از یک الگوی کسب و کار غیر متعارف که در هیچ مشابه خارجی نیز نمیتوان دید پیروی میکنند. در این الگو به آگهی دهندگان در مقابل دریافت پول ستاره داده میشود و تفاوت آن با ستاره هایی که به بچه های خوب میدهند در آن است که در اینجا میتوانید با پول بیشتر ستاره بیشتری خریداری نمائید. و در واقع ستاره بیشتر نشان دهنده جایگاه بهتر آگهی برای نمایش در سایت است.
اشتباه نکنید رابطه پرداخت پول بیشتر با داشتن جایگاه بهتر و یا زمان مناسب برای نمایش آگهی مانند تمامی رسانه های دیگر یک رابطه منطقی است ، تبلیغ در تلویزیون قبل از شروع سریال خاص و یا بیلبردی در فلان نقطه شلوغ شهر نمونه هایی از نمایش آگهی در مکان یا زمان مناسب است که قطعآ میبایستی مبلغ بیشتری از سوی آگهی دهنده پرداخت گردد . اما تصور کنید که در انتهای هر تبلیغ تلویزیونی و یا بر روی هر بیلبرد نوشته باشند این آگهی دهنده فلان مقدار پول پرداخت کرده و یا در روزنامه ها و مجلات ، مقابل هر آگهی نوشته باشند مبلغ پرداختی بابت این آگهی فلان مقدار است و بینند گان یا خوانندگان محترم بدانبد که علت نمایش این آگهی در این مکان و یا زمان مبلغ بیشتری است که از سوی آگهی دهنده محترم پرداخت گردیده است !
اما چرا این الگوی نا متعارف و توهین آمیز مورد استفاده قرار میگیرد ؟
واقعیت اینست که آگهی دهندگان در بخش نیازمندی ها اشخاص غیر حرفه ای با مشاغل کوچک هستند که از قدرت تجزیه و تحلیل مناسبی در حوزه بازار و بازاریابی برخوردار نبوده و بودجه های اندک آنها در تبلیغات نیز ارزش استفاده از مشاور و یا سپردن کار به شرکتها و اشخاص آگاه و متخصص را ندارد.
در این حالت است که صاحبان سایتها در یک اقدام بسیار ماهرانه چهره سایت خود را نه از زاویه دید کاربران اینترنتی ( مخاطبان تبلیغات ) که از زاویه دید آگهی دهندگان آرایش کرده و آنها را گرفتار رقابت با رقبا و سایر آگهی دهندگان میکنند تا آنها را ترغیب به پرداخت پول بیشتری نمایند. به همین منظور از روش ستاره دادن و یا به بیان دیگر نمایش مبالغ پرداختی از سوی آگهی دهنده برای نمایش آن آگهی در مکان فوق استفاده میکنند که رقبا و سایر آگهی دهندگان نیز با دیدن ستاره ها ترغیب به خرید هر چه بیشتر ستاره شوند.
نکته قابل توجه اینجاست که دیدن ستاره ها بر کاربران اینترنت و بینندگان آگهی ها ( مخاطبین تبلیغات ) نتیجه عکس گذاشته وحتی این نوع تبلیغ در ذهن مخاطبین اثر منفی به جای میگذارد ، چرا که مخاطب بلافاصله متوجه ارزش ریالی جایگاه تبلیغات شده و رابطه جایگاه آگهی با کیفیت و اعتماد تفکیک گردیده و مقابل هم قرار میگیرند. به همین دلیل است که این الگوی کسب و کار تبلیغاتی یا همان ایجاد رقابت کودکانه و توهین آمیز مابین آگهی دهندگان را در هیچ رسانه دیگری و یا در هیچ رسانه اینترنتی مشابه خارجی نمیتوان دید.
دلیل دیگر ابداع چنین روش نامتعارف و ناخوشایندی از سوی سایتهای اینترنتی استفاده از احساس رضایت مشابهی است که ستاره دار بودن مطالب و یا کالاها و خدمات در سایتهای دارای روش دریافت بازخورد به کاربران میدهد. این روش بخصوص در فروشگاههای اینترنتی به منظور سنجش سطح رضایتمندی مصرف کنندگان و اطلاع به دیگران که با علامت ستاره مشخص میشود بکار میرود. با این تفاوت که در سایتهای دارای امکان دریافت سطح رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان ستاره بیشتر به معنی کالا یا خدمات مورد پسند کاربران است و در سایتهای نیازمندیهای ایرانی ستاره بیشتر به معنی پول بیشتری است که از سوی آگهی دهنده پرداخت شده است ! در برخی موارد دراین داستان پول و ستاره کار به جایی رسیده است که بطور آشکار و رسمی در ابتدای این گونه سایتها نوشته شده است که مثلآ هر ستاره فلان تومان است و بشتابید. این در حالی است که روش متعارف برای دریافت قیمت آگهی در رسانه های دیگر مکاتبه و یا درخواست تعرفه سفارش آگهی از رسانه مورد نظر است. و بینندگان و خوانندگان هرگز امکان محاسبه قیمت پرداختی برای آگهی خاص را ندارند.


28 نوامبر 2010, 09:24
مشخصات شخصی

عضو: 23 فوریه 2011, 10:59
پست ها: 2
خارج از قراردادهای اخلاقی دولت هم باید فکری به حال این سایت ها بکنه که اجازه ی جستجو رو از کاربرا می گیره . جستجو برای هر چیزی نتیجش به یکی از این سایت ها ختم می شه .


23 فوریه 2011, 11:03
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 2 پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: Yahoo [Bot] و 2 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد