بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
کانال خریداران و فروشندگان مواد پلاستیک آمار معاملات و عرضه های مواد پلیمری در بورس کالا را از طریق تلگرام دریافت کنید
تاریخ امروز 17 جولای 2018, 05:05




پاسخ به موضوع  [ یک پست ] 
 حدس نزنید! امتحان کنید! 
نویسنده پیام
آواتار کاربر

عضو: 16 مارس 2008, 17:54
پست ها: 109
Are You Guessing or Testing


نویسنده: Robert F.Abbott

آیا برای انتخاب نام خبرنامه یا شعارهای تبلیغاتی سایت خود دچار مشکل هستید؟
شما ابزار قدرتمندی مانند اینترنت در اختیار دارید و می توانید با سرعت و سهولت، آزمونهای بزرگی انجام دهید و نتیجه آنها را بررسی کنید. من بارها از این آزمونها استفاده کرده ام و تجربیات مفیدی کسب کرده ام. موارد ذیل از این جمله می باشد:

1- اعمال تغییرات و اندازه گیری
هدف یکی از سایتهای من عضوگیری از بازدیدکنندگان در خبرنامه شخصی ام بود. هنگامی که تصمیم گرفتم تغییراتی در سایت اعمال کنم و نتیجه را بهبود بخشم، 9% بازدیدگنندگان سایت عضو خبرنامه می شدند یعنی از هر 11 بازدیدکننده 1 نفر.
در اقدامی برای بهبود نتیجه، بخشی با نام "چرا" در صفحه اول سایت قرار دادم و در آن مزایای عضویت در خبرنامه رابه روشنی شرح دادم. نتایج را دوباره اندازه گیری کردم. با این کار این نسبت به 15% رسیده بود یعنی یک نفر به ازای هر 6.6 بازدیدکننده.
برای استفاده از این نوع آزمونها، در هر زمان تنها یکی از جزئیات را تغییر داده و نتایج را بررسی کنید. (دریافت و بررسی 100 تا 400 نمونه کافی است) اگر تغییر انجام شده نتیجه مطلوب را ایجاد کرده بود، آنرا به صورت دائمی در سایت خود اعمال کرده و آزمون دیگری را آغاز کنید.

2- Banner های تبلیغاتی
فرض کنید که دو شعار تبلیغاتی مدنظر دارید ولی نمی دانید که استفاده از کدامیک مفیدتر خواهد بود. راه حل شما این است:
این دو شعار را در دو Banner تبلیغاتی قرار دهید و 3000 مراجعه به سایت را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام یک از دو Banner مراجعین بیشتری را به خود جذب کرده است و برای شما موثرتر خواهد بود.

3- پرسشنامه های روی سایت
نوع دیگر این آزمون ها استفاده از پرسشنامه ها است. من می خواستم نسخه الکترونیکی کتاب خود را از طریق سایت بفروشم، اما نمی دانستم که قیمت آن باید در چه حدودی باشد. برای جمع آوری اطلاعات از طریق اینترنت و مشخص کردن قیمت، آزمونهایی وجود دارد
در این آزمون اطلاعاتی در مورد کتاب به بازدیدکنندگان ارائه می شد و از آنها خواسته می شد که پرسشنامه کوچکی (حاوی 6 سوال) را تکمیل کنند. در عوض یک گزارش خواندنی رایگان برایشان ارسال می شد و اگر مایل به خرید کتاب بودند، تخفیفی به آنها تعلق می گرفت. با جمع آوری این اطلاعات، به راحتی توانستم قیمت مناسب را تشخیص دهم و همچنین میزان فروش و سود خود را حدس بزنم.

طبق تجربیات بدست آمده، اگر بخواهید پدیده های متفاوتی را در آزمون خود بگنجانید، موضوع پیچیده خواهد شد. در هر زمان تنها یک خاصیت را تغییر دهید و نتیجه را با نسخه اصلی مقایسه کنید، در مورد آن تصمیم بگیرید و سپس به سراغ خاصیت بعدی بروید.
تعداد نمونه هایی که باید در هر مرحله بررسی شود حدود 400 عدد است. با این تعداد کم می توانید روی میلیونها نتیجه تصمیم گیری کنید. اگر آزمون شما درست طراحی شده باشد، با اطمینان می توانید نتیجه این 400 نمونه را برای تعداد بیشتری تعمیم دهید. از این روش حتی برای حدس زدن نتایج انتخابات سیاسی نیز استفاده می کنند و با صحبت کردن با 400 نفر ایده های کلی جامعه و تعداد آراء را حدس می زنند.

مطمئناً شما در صورتی که با جامعه کوچکی در ارتباط هستید، می توانید با تعداد کمتر از 400 نفر هم این کار را انجام دهید اما در جوامع بزرگ هرچه تعداد کمتر شود دقت نتایج شما کمتر خواهد شد.
مهم این است که شما آزمایش می کنید و حدس نمی زنید، زیرا آزمایش یکی از مفاهیم پایه ای و درونی موفقیت به شمار می آید و با کمک قدرتی مانند اینترنت این آزمایشها بسیار سریع تر، آسانتر و ارزان تر تمام خواهد شد. پس این فرصت عالی را از دست ندهید.

_________________
مقیم بر سر راهش نشسته ام چون گرد
بـدان هـوس کـه بدیــن رهـگـذار بــاز آیــد


02 آگوست 2008, 10:48
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ یک پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 6 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد