بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
کانال خریداران و فروشندگان مواد پلاستیک آمار معاملات و عرضه های مواد پلیمری در بورس کالا را از طریق تلگرام دریافت کنید
تاریخ امروز 19 آگوست 2019, 08:15




پاسخ به موضوع  [ یک پست ] 
 سرفصل های امتحان اقتصاد کالایی مقدماتی 
نویسنده پیام

عضو: 03 آگوست 2009, 10:05
پست ها: 118
اقتصاد کالایی - مقدماتی


1- اقتصاد تولید محصولات منتخب بورس کالا:
- آشنایی با محصولات منتخب بورس کالا (میزان تولید، مناطق تولید، کارخانجات تولید‌کننده، زمان برداشت و غیره)
- اهمیت بخش صنعت و بخش کشاورزی در اقتصاد کشور (از لحاظ ارزش افزوده، اشتغال، صادرات، واردات، ارزآوری و...)
- آشنایی با انواع ریسک در بخش کشاورزی و صنعت (ریسک قیمتی، درآمدی، بازار، تولید و ریسک طبیعی)
- آشنایی با مفاهیم اقتصاد منابع (تعریف اقتصاد منابع تجدیدشدنی و نشدنی، مفاهیم توسعة پایدار، نقش منابع طبیعی در اقتصاد کشور)
2- هزینه‌های تولید بخش کشاورزی و صنعت:
- تقسیم‌بندی هزینه‌های تولید
- آشنایی با مفهوم کل هزینة تولید (TC)، کل هزینه متغیر تولید (TVC)، کل هزینة ثابت تولید (TFC)، هزینة نهایی (MC) در بخش کشاورزی و صنعت
- مفهوم کل هزینة متوسط تولید (ATC)، کل هزینة متغیر متوسط تولید (AVC)، کل هزینه‌های ثابت متغیر (AFC)
- آشنایی با کشش هزینه‌ها
- نقش هزینه‌های تولید در شکل‌گیری قیمت تمام شده کالا
3- تعادل بازار در کالا:
- آشنایی با کشش قیمتی و درآمدی
- تأثیر کشش درآمدی و قیمتی بر روی بازار محصولات منتخب بورس کالا
- تابع تقاضای کالا و عوامل مؤثر بر آن
- تابع عرضة کالا و عوامل مؤثر بر آن
- تابع تولید تار عنکبوتی در بخش کشاورزی و عوامل مؤثر بر آن
- انواع بازارها و ویژگی‌های آن در اقتصاد
4- آشنایی با سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی و صنعت:
- سیاست قیمت‌گذاری (PRICING POLICY)
- سیاست‌های تجاری (TRADE POLICY)
- سیاست‌های ارزی (EXCHANGE RATE POLICY)
- سیاست‌های تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای در بخش کشاورزی و صنعت
5- مدیریت بازاریابی کالا:
- تعریف بازاریابی
- مراحل بازاریابی کالا (بسته‌بندی، حمل و نقل، انبارداری، درجه‌بندی و استانداردسازی)
- حاشیه‌های بازاریابی
- بازاریابی و قیمت‌گذاری کالا
6- تجارت بین‌الملل کالا
- منافع ایجاد تجارت بین‌الملل
- تخصص یا تنوع در تولید
- اصول اساسی مزیت نسبی و مطلق کشورها در تولید کالا (آشنایی با شاخص مزیت نسبی هزینه منابع داخلی (DRC) و شاخص مزیت نسبی آشکار شده تجاری (RCA))
- مزایای تجارت بین‌الملل کالا


05 آگوست 2009, 21:55
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ یک پست ] 

افراد آنلاین

کاربر حاضر در این تالار : - و 1 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد