بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
مشاهده آنلاین تابلو معاملات بورس کالا

 

 

آمار معاملات و اخبار مهم بورس کالا از طریق ایمیل
تاریخ امروز 19 ژانویه 2018, 01:22




پاسخ به موضوع  [ 8 پست ]  برو به صفحه قبلی  1, 2
 مسکن مهر 
نویسنده پیام
آواتار کاربر

عضو: 07 ژانویه 2009, 14:28
پست ها: 298
اطلاعاتي كه سه‌‌شنبه شب، مدير كل اداره تعاون استان تهران در جلسه شواري تامين مسكن ارائه كرد از ريزش شديد متقاضيان مسكن مهر در تهران حكايت دارد.

محمود حيدري در شواري تامين مسكن استان كه در محل استانداري برگزار شد، اعلام كرد: «از يك ميليون و 40‌هزار نفر ثبت‌نام شده اوليه در مسكن مهر در استان تهران 265‌ هزار نفر واجد شرايط نهايي شناخته شده و به سازمان مسكن و شهرسازي معرفي شده‌اند.» اين بدين معني است كه تعداد زيادي از متقاضيان واجد شرايط چهارگانه براي استفاده از تسهيلات مسكن نبوده‌اند يا اينكه تعدادي از واجدين شرايط انصراف داده‌اند.
استاندار تهران نيز در جلسه شوراي مسكن استان اعلام كرد: 279‌واحد مسكوني مسكن مهر در تهران تا دهه فجر امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.
مرتضي تمدن با اعلام اين خبر افزود: طبق آخرين آمار عملكرد مسكن مهر در استان تهران 40‌هزار و 559 واحد پروانه ساخت دريافت كرده، 3‌هزار و 509‌واحد به مرحله پي‌سازي، 554‌واحد در مرحله سفت‌كاري و 279‌واحد در مرحله نازك‌كاري قرار دارند. استاندار تهران افزود: در استان تهران كه زمين وجب به وجب مدعي دارد اجراي طرح مسكن مهر با سختي فراواني همراه است و براي اينكه پروژه مسكن مهر به بن‌بست نخورد، بيش از 3‌هزار و 200هكتار زمين براي طرح مسكن مهر در استان اختصاص يافت.


29 اکتبر 2009, 20:48
مشخصات شخصی

عضو: 14 فوریه 2009, 09:39
پست ها: 1056
تصور اينكه چالش‌هاي موجود در مسكن‌مهر با رفع موانع بانكي و واگذاري مسووليت ساخت به انبوه‌سازان، كاملا برطرف شده، اشتباه محض است. در حال حاضر آنچه اثربخشي برنامه «ساخت مسكن‌ ارزان‌قيمت در خارج از شهر تهران براي تهراني‌ها» را تهديد مي‌كند، ماجراي افزايش احتمالي قيمت بنزين است كه مي‌تواند توجيه اقتصادي سكونت در شهرهاي جديد اطراف را در مقايسه با هزينه اجاره‌نشيني در داخل تهران كاهش دهد.
به فاصله 25، 30 و 40 كيلومتري از شرق، غرب و جنوب شهر تهران، ساخت 160 هزار واحد مسكوني‌مهر - ارزان‌قيمت- در جريان است كه حداكثر تا پايان سال آينده با تكميل آنها بايد نيم ميليون نفر از ساكنان كنوني تهران به سه شهر جديد اطراف مهاجرت كنند.
اما اين هدف‌گذاري در شرايط كنوني با چالش بزرگي تحت عنوان هزينه سكونت در بيرون شهر مبدا، روبه‌رو است كه ابهاماتي همچون تغييرات احتمالي شايد هم قطعي قيمت بنزين، واقعي‌شدن قيمت حامل‌هاي انرژي و خدمات فوق‌العاده ضعيف شهري در شهرهاي جديد –شهر مقصد- احتمال مسكوني‌شدن واحدهاي در حال ساخت را پايين آورده است.طبق گفته يك معاون وزير مسكن هم‌اكنون بين 10 تا 15 درصد از خانه‌هاي موجود در شهرهاي جديد اطراف تهران خالي از سكنه است كه دلايل عمده آن، خريد به قصد سرمايه‌گذاري بلندمدت و مشكلات ناشي از تردد بين شهري اعلام شده است.در شهر جديد پرند كه در فاصله تقريبا 40 كيلومتري از جنوب تهران واقع شده است، حدود 12 هزار خانوار سكونت دارند. در اين شهر تعداد قابل توجهي از واحدهاي مسكوني نوساز خالي از سكنه است كه عمده اين ساختمان‌ها در طي دو سه سال گذشته توسط تعاوني‌هاي كارمندي ساخته شده‌اند. دولت براي پرند برنامه ساخت مترو را دارد كه البته اين برنامه هنوز شكل واقعي اجرا را به خود نگرفته است.جمشيد نورصالحي معاون وزير مسكن در اين باره به دنياي‌اقتصاد گفت: «طول خط مترو پرند 55 كيلومتر است كه در سه قسمت توسط وزارت مسكن، وزارت راه و شهرداري تهران احداث خواهد شد. قسمتي از مسير كه در تعهد وزارت مسكن است از طريق انجام مناقصه به پيمانكار سپرده شده، اما مابقي طول خط كه در تعهد سايرين است، هنوز در مرحله برگزاري مناقصه است. طول زياد مسير باعث شده زمان‌بندي سه‌ ساله براي بهره‌برداري از مترو پرند تدوين شود.»
اين در حالي است كه كليه پروژه‌هاي 99ساله‌ در حال ساخت در پرند براساس تعهدي كه سازندگان آنها به وزارت مسكن ارائه كرده‌اند، بايد حداكثر ظرف يك‌سال آينده به بهره‌برداري برسد.
در اين صورت تنها امكان موجود براي نقل‌وانتقال بين پرند و تهران، اتوبان خطرناك ساوه و آزادگان به طول 40 كيلومتر است كه گذشته از خطر جاني تردد در اين مسير، چنانچه قيمت هر ليتر بنزين به 4 برابر افزايش پيدا كند، هزينه نقل و انتقال بين پرند و نزديك‌ترين نقطه تهران در ماه رقمي نزديك به 100 هزار تومان برآورد مي‌شود.
از سوي ديگر در پرند امكانات رفاهي در سطحي ضعيف قرار دارد كه چنانچه ظرفيت سكونتي اين شهر بعد از ساخت مسكن‌مهر 5 برابر شود، كارآيي خدمات شهري موجود نظير بيمارستان، مراكز درماني، مسجد، مدرسه، مراكز خريد‌هاي ضروري و مراكز تجاري به پايين‌ترين حد خواهد رسيد. اين در حالي است كه اگر از همين حالا دولت مصمم به ارتقاي خدمات و مراكز شهري شود، در بهترين حالت دو تا سه سال آينده، اين امكانات برقرار خواهد شد.
در شهر جديد هشتگرد نيز هم‌ اكنون 19 هزار نفر ساكن هستند كه البته تعداد واحدهاي مسكوني در اين شهر بيش ‌از ساكنان آن است. وجود خانه‌هاي خالي از سكنه در هشتگرد بيشتر از پرند احساس مي‌شود.قرار است در هشتگرد ظرفيت سكونتي از طريق ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر به دو برابر – 20 هزار خانوار – افزايش پيدا كند. اين در حالي است كه فعلا تنها مسير تردد بين هشتگرد و تهران، اتوبان متراكم كرج است. دولت براي تسهيل رفت‌و‌آمد بين تهران و هشتگرد، مشغول ساخت يك خط مترو شهري است؛ اما طبق برنامه زمانبندي، اين خط در بهترين حالت سال 1390 به بهره‌برداري خواهد رسيد؛ اما شهر جديد پرديس نسبت به مابقي شهرهاي اطراف تهران از اوضاع نسبتا بهتري برخوردار است. پرديس در شرق تهران واقع شده است كه وجود يك بزرگراه تازه تاسيس، زمان دسترسي به تهران را به كمتر از نصف زمان تردد در مسير پرند و هشتگرد رسانده است.گفته مي‌شود براي پرديس برنامه آني احداث مترو مطرح نيست.
مسوولان اميدوارند؛ چرا؟
به گزارش دنياي‌اقتصاد، اغلب زمين‌هاي 99ساله كه دولت براي مسكن‌مهر اختصاص داده در خارج از شهرها و اغلب در مناطقي از شهرهاي جديد است كه تقريبا برهوت كامل در آنجا حكم‌فرماست. شايد دستوري كه از جانب قانون داده شد مبني بر اينكه زمين بايد رايگان به مسكن‌مهر واگذار شود، باعث شده زمين‌هاي نامرغوب و غيرقابل ترقي به اين طرح اختصاص پيدا كند!حالا كه پرونده مسكن‌مهر بعد از عبور از گرفتاري‌هاي ساخت‌وساز به مرحله پاياني نزديك مي‌شود و سازه‌هاي 99ساله از زمين بيرون آمده‌اند و به فاز تكميل نزديك مي‌شوند، تبعات مكان‌يابي نامناسب زمين‌ها سر باز كرده است.
در تهران و ساير كلان‌شهرها كه زمين‌هاي مسكن‌مهر به اجبار در شهرهاي جديد واگذار شده، اين موضوع حادتر است.در شهرهاي جديد، زمين‌هاي 99ساله اغلب در مناطقي دورتر از فضاي مسكوني – در تپه‌ها و بيابان‌ها- طراحي شده است.هم‌اكنون صاحبان اين زمين‌ها يا همان تعاوني‌هاي مسكن، نگران تحويل به موقع واحدها هستند و مي‌گويند اگر واحدها زودتر از خدمات شهري تحويل داده شود، عملا غيرقابل سكونت خواهد بود.هرچند جمشيد نورصالحي، معاون وزير مسكن در اين باره معتقد است:«اخيرا از جانب وزارت مسكن موضوع برنامه‌ريزي وزارتخانه‌هايي نظير آموزش و پرورش و بهداشت و درمان براي ايجاد خدمات روبنايي نظير مدرسه و بيمارستان در شهرهاي جديد و مناطقي كه مسكن‌مهر در آنجا در حال ساخت است، مورد تاكيد قرار گرفته است»؛ اما نورصالحي تاييد مي‌كند كه در شرايط كنوني، سرعت ساخت‌وساز به مراتب بيشتر از سرعت خدمات‌رساني ساير دستگاه‌ها در طرح ملي مسكن‌مهر است.
تصوير كنوني در تحويل مسكن‌مهر در شرايطي مثل روز روشن و مطرح است كه در حوزه سياست‌گذاري و تصميم‌گيري، همه توان مديريتي دولت در ساخت‌وساز اين پروژه ملي خلاصه شده است و احتما‌لا نگراني جدي از بابت اوضاع بعد از تحويل واحدهاي مسكوني وجود ندارد. اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد، براي جلوگيري از «اقدامات تاخيري» بايد از هم‌اكنون موضوع مذكور در شوراي عالي مسكن به‌صورت جدي مطرح و مورد بررسي قرار بگيرد.
فريد قديري


08 می 2010, 09:33
مشخصات شخصی

عضو: 22 فوریه 2009, 19:15
پست ها: 232
وزارت مسكن در جوابيه خود به يك گزارش خبرگزاري‌مهر با اعلام اينكه «تاکنون تاثیرات مسكن‌مهر بیشتر جنبه روانی در بازار داشته است»، پیش‌بینی كرد: با عرضه قسمت عمده‌ای از مسکن مهر در یک سال آتی شاهد تاثیرگذاری عینی این طرح بر بازار مسکن باشیم.

وزارت مسکن و شهرسازی همچنين تاكيد كرده است: حجم و گستردگی بزرگترین طرح ملی در حوزه مسکن (مسکن مهر)، محدودیت‌ها و مشکلاتی را ایجاب می کند كه از جمله می‌توان به محدودیت خدمات زیربنایی و روبنایی اشاره کرد که برای رفع آن، دولت با محوریت وزارت مسکن و شهرسازی با تمام ظرفیت به موضوع ورود کرده است.
در متن پاسخ وزارت مسكن به گزارش خبرگزاري‌مهر نكته مهم ديگري وجود دارد كه به ريزش 75 درصدي متقاضيان مسكن‌مهر مربوط مي‌شود: «بر این اساس، کاهش تعداد واجدان شرایط نهایی به حدود یک چهارم ثبت‌نام‌کنندگان مقدماتی، به دلایلی چند از جمله واجد شرایط نبودن برخی از متقاضیان، ثبت نام چند باره برخی از متقاضیان، انصراف برخی از متقاضیان و... بوده است.»


20 سپتامبر 2010, 08:11
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 8 پست ]  برو به صفحه قبلی  1, 2

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 12 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد