بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
کانال خریداران و فروشندگان مواد پلاستیک آمار معاملات و عرضه های مواد پلیمری در بورس کالا را از طریق تلگرام دریافت کنید
تاریخ امروز 21 اکتبر 2019, 04:47




پاسخ به موضوع  [ 2 پست ] 
 مدیر لوکسوتیکا سازنده قاب عینک میلیاردری که از نوانخانه آمد 
نویسنده پیام

عضو: 22 فوریه 2009, 19:15
پست ها: 232
لئوناردو دل وکیو متولد 22 مه سال 1935 در میلان ایتالیا، موسس و ريیس شرکت لوکسوتیکا، طراح و سازنده قاب‌های با کیفیت عینک است. این کارآفرین ایتالیایی با ثروت 3/6 میلیارد دلاري در جایگاه هفتاد و یکم ثروتمندان دنیا قرار دارد.

لئوناردو دل وکیو فرزند خانواده‌ای بسیار فقیر بود. پدر او پنج ماه قبل از تولد لئوناردو از دنیا رفت و مادرش به دلیل اینکه قادر به تامین مالی زندگی او نبود، لئوناردو را به یک نوانخانه سپرد. دل وکیو کار خود را با کارآموزی در یک کارگاه رنگ و ابزار در میلان شروع کرد، اما تصمیم گرفت مهارت‌های فلزکاری خود را برای ساخت قطعات عینک به کار گیرد. به همین دلیل لئونارد و در سال 1961 به آگوردو در استان بلونو كه مرکز اصلی بسیاری از صنایع عینک در ایتالیا بود، نقل مکان کرد. دل وکیو شرکت لوکسوتیکا را به همراه شرکایش و با 40 کارگر که از میلان آورده بود، در سال 1961 در آگوردو راه‌اندازی کرد. او در سال 1967 تحت برند لوکسوتیکا شروع به فروش قاب کامل عینک کرد. این کار به دلیل مهارت، باریک بینی و توانایی کارکنان شرکت به موفقیت خوبی دست یافت.
لئوناردو به تدریج متوجه شده بود که نیاز به گسترش زنجیره تامین و کانال‌های فروش به شکل عمودی را دارد و به همین دلیل در سال 1974 شرکت توزیع‌کننده اسکارون را برای شرکت خرید. شرکت در سال 1981 نخستین شرکت تابعه خود را در آلمان برپا کرد که اولین گام در گسترش سریع بین‌المللی شرکت محسوب می‌شد. همچنین اولین گام انجام معاملات گرفتن حق امتیاز در سال 1988 با گرفتن حق امتیاز جورجیو آرمانی شروع شد.
لوکسوتیکا در سال 1990 وارد بازار بورس نیویوک و در سال 2000 وارد بازار بورس میلان شد و در سال 2003 به شاخص MIB-30 پیوست. پیوستن به این لیست معتبر باعث افزایش قدرت شرکت در خریدن برندهای دیگر شد. شرکت خرید برندهای معروف را با خرید برند ایتالیایی وگ (Vogue)، برندی در زمینه مد و کالاهای لوکس، در سال 1993 آغاز کرد. لوکسوتیکا شرکت پرسول (Persol)‌، شرکت ایتالیایی در زمینه تولید عینک و شرکت کفش آمریکا (مالک فروشگاه‌های لنزکرفتر) را در سال 1995 خرید. این شرکت همچنين برند ری‌بن (Ray-Ban) را در صنعت عینک در سال 1999 و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سان‌هات را در سال 2001 تحت کنترل خود گرفت. لوکسوتیکا که به دنبال گسترش بیشتر فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود بود، فروشگاه زنجیره‌ای عینک فروشی OPSM (تامین‌کننده پیشتاز عینک در استرالیا و نیوزیلند) در سال 2003، پرل ویژن در سال 2004، سورفیر در سال 2006 و کول نشنال در سال 2004 را نیز خرید. این شرکت همچنین شرکت اوکلی (Oakley) در کالیفرنیا را در نوامبر 2007 خریده است. لوکسوتیکا محصولاتی چون عینک‌های آفتابی، عینک‌های ورزشی و مخصوص اسکی، ساعت، لباس، کوله‌پشتی، کفش و غیره تولید می‌کند.
در حال حاضر لوکسوتیکا بزرگ‌ترین شرکت تامین‌کننده انواع عینک در جهان است که بیشتر با برندهای معروف پرسول، ری‌بن و اوکلی شناخته می‌شود. لوکسوتیکا در دو حوزه اصلی تولید عینک و توزیع عمده یا از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع‌کننده فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین برای برندهای طراحی چون شانل و پرادا و تحت لیسانس این شرکت‌ها طرح‌های آنها را تولید می‌کند. لوکسوتیکا با بیش از 60 هزار کارمند در سال 2009 درآمدی بیش از 5 میلیارد دلار و سودی بیش از 314 میلیون دلار کسب کرده بود. سهام این شرکت در سال گذشته به میزان 34 درصد کاهش داشت.
لئوناردو دل وکیو همچنان در سن 75 سالگی ریاست این شرکت بزرگ را با بیش از 6000 فروشگاه زنجیره‌ای در سرتاسر دنیا بر عهده دارد. دل وکیو تاکنون جوایز و عناوین مختلفی را از آن خود کرده است. او در سال 1986 عنوان «شوالیه کسب‌وکار» را دریافت کرد. او همچنین مدرک افتخاری مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه سافوسکاری در ونیز (در سال 1995)، مدرک مهندسی مدیریت از دانشگاه اودین در سال 2002، مدرک مهندسی مواد از دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال 2006 و مدرک کارشناسی ارشد افتخاری اقتصاد بین‌الملل از MIB را در سال 1999 دریافت کرده است.
الهام جوادی


28 ژوئن 2010, 15:17
مشخصات شخصی

عضو: 22 فوریه 2009, 19:15
پست ها: 232
داستان ری بن (ریبن)

در سال 1853 شرکت «بوش و لومب» (Bausch & Lomb) توسط دو مهاجر آلماني در روچستر نيويورک تاسيس شد. زماني که «جاکوب بوش» چشم‌پزشک تجربي، با «هنري لومب» آشنا شد، در او قابليت سرمايه‌گذاري براي بنا کردن کارگاه کوچکي را که براي توليد عينک‌هاي يک چشمي لازم داشت، ديد و شروع به همکاري با يکديگر کردند.

در اوايل تاسيس شرکت، آنها فريم‌هاي کائوچويي و ديگر لوازم عينک را توليد مي‌کردند. در جريان جنگ صنعتي آمريکا، قيمت طلا و ساير فلزات به شدت بالا رفت بنابراين تقاضا براي عينک‌هاي کائوچويي بوش و لومب افزايش يافت.
در سال 1876 شرکت شروع به ساختن ميکروسکوپ کرد و يک سال بعد در نمايشگاه يادبود فيلادلفيا جايزه ويژه مراسم را گرفت. همچنين آنها در 1883 شروع به ساختن لنزهاي عکاسي کردند که بعدها به دوربين‌هاي دوچشمي گسترش يافت و از سال 1892 با همکاري شرکت زايس آلمان توليد لنزهاي نوري را آغاز کردند. بدين ترتيب شرکت در پايان قرن نوزدهم دامنه وسيعي از ميکروسکوپ، عينک، عدسي، دوربين، انواع لنز، پروژکتور و ديافراگم دوربين عکاسي را توليد مي‌کرد.
در سال 1902، «ويليام بوش» فرزند جاکوب، فرآيندي براي توليد عدسي‌هايي با شکل‌هاي دلخواه از طريق قالب‌گيري شيشه ذوب شده ابداع کرد. اين روش جديد به صرفه‌جويي زيادي در مواد اوليه، هزينه و زمان انجاميد، زيرا تا قبل از آن عدسي‌ها بايد به صورت جداگانه برش داده شده و پس از سايش، در يک فرآيند پيچيده صيقل داده مي‌شدند.
در جريان جنگ‌هاي جهاني، پيشرفت‌هاي بعدي شرکت تحت تاثير رويدادهاي سياسي انجام گرفت و به دليل نيازهاي بالاي تجهيزات نظامي، به توليد عدسي‌هاي هدفياب، لنزهاي دوربين، تلسکوپ‌هاي دوچشمي، آينه‌هاي جست‌وجوي دشمن، دوربين زيردريايي و نشانه گير لوله اژدر پرداختند. در اين دوران 70 درصد توليدات شرکت را تجهيزات نظامي تشکيل مي‌داد. يکي از مهم‌ترين اين تجهيزات، عينک‌هاي آفتابي بود که براي محافظت از چشم خلبانان طراحي شده بود که بعدها به «ري بن خلباني» معروف شد.
در سال 1926، ستوان جن مک کردي که از يک سفر ماجراجويانه با بالن بازگشته بود، از اينکه تابش مداوم نور آفتاب به شدت به چشمان او آسيب زده، شکايت داشت. او به همين دليل با بوش و لومب تماس گرفت و از آنها خواست که نوعي عينک آفتابي توليد کنند که هم در مقابل نور شديد و مداوم آفتاب از چشم حفاظت کند و هم شيک باشد.
لذا بوش و لومب، شرکت ري بن را براي توليد عينک‌هاي آفتابي لوکس و گران قيمت تاسيس کرد و در 7 مه سال 1937 حق امتياز محصول جديد خود را ثبت كرد. اين برند در واقع براي نيروي هوايي ارتش ايالات متحده آمريکا معرفي شده بود. نمونه اوليه آن که با نام آنتي گلر شناخته مي‌شد، قابي بي‌اندازه سبک و با وزن تنها 150 گرم داشت. قاب اين عينک‌ها با فلزات آبکاري شده، با آب طلا ساخته می شد و لنزهاي سبز رنگي از شيشه‌هاي معدني براي فيلتر کردن اشعه‌هاي مادون قرمز و ماوراي بنفش در آن به کار رفته بود. خلبانان نيروي هوايي ارتش آمريکا به سرعت از اين عينک استقبال کردند. «ري بن خلباني» زماني که جنرال «داگلاس مک آرتور» در جنگ جهاني دوم در ساحلي در فيليپين با به چشم زدن آنها جلوي دوربين عکاسان ظاهر شد،‌ به نوع معروف و شناخته شده‌اي در ميان عينک‌هاي آفتابي تبديل شد.
قاب‌هاي عينک‌هاي ري بن کنوني از فيبر کربن که يکي از بهترين و با کيفيت‌ترين انواع مواد موجود در تکنولوژي ساخت عينک است، ساخته مي‌شود. اين قاب‌ها بسيار سبک و قدرتمند هستند و اين به خاطر ويژگي‌هاي مواد‌ تشكيل‌دهنده آن است.
اين ورقه‌هاي کربن برش داده شده با فشار آب شامل 7 لايه مختلف از فيبر کربن ترکيب شده با رزين هستند. اين فريم‌ها بسيار منعطف و مقاومند و همچنين در هنگام زدن به چشم آزاردهنده نيستند.
ري بن داراي 7 خط توليد اصلي در کلکسيون عينک‌هاي آفتابي است که شامل عينک‌هاي خانوادگي، آيکان، مدل زندگي فعال،‌ هاي استريت، تند و سريع، تکنولوژي و کرفت مي‌شود. عينک‌هاي ري بن براي تمام سنين از جوان‌ترين تا مسن‌ترين افراد ساخته مي‌شوند. به همين دليل بسياري از طرح‌هاي اين برند سنتي هستند و براي افراد مسن‌تر که به دنبال ظاهري جدي‌تر و موقرتر هستند، طراحي
شده‌اند.
دامنه قاب‌هاي عينک‌هاي ري بن از قاب‌هاي بسيار نازک فلزي مانند تا قاب‌هاي کلفت‌تر و قاب‌هاي فيبر کربني را در بر مي‌گيرد. لنز‌هاي اين عينک‌ها پلاريزه هستند که درخشندگي و تابش انعکاسي سطوح را حذف کرده و باعث کاهش شديد درخشندگي سطوح براق مثل کروم و سطح آب مي‌شود. اين لنزها همچنين چشم‌ها را در برابر نور آبي که بسيار مضر است، حفاظت مي‌کنند. اين لنزها از آنجايي که در مقابل خش مقاوم و همچنين بسيار شفاف هستند و حفاظت 100 درصدي را در مقابل اشعه‌هاي خطرناک UV فراهم مي‌کنند، بسيار مطلوب عموم هستند.
«بوش و لومب» در سال 1999 اين برند را به گروه ايتاليايي لوکسوتيکا به مبلغ 2/1 ميليارد دلار فروخت که شامل برند‌هاي ديگري از جمله اوکلي، ووگو، آرنت، پرسول و ... مي‌باشد و به عنوان بزرگ‌ترين شرکت عينک‌سازي دنيا شناخته مي‌شود. لوکسوتيکا با بيش از 60 هزار کارمند در سراسر جهان، در سال گذشته ميلادي درآمدي بالغ بر 5 ميليارد يورو را از آن خود کرد.
کوشان غلامی


28 ژوئن 2010, 15:20
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ 2 پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 11 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد