بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
کانال خریداران و فروشندگان مواد پلاستیک آمار معاملات و عرضه های مواد پلیمری در بورس کالا را از طریق تلگرام دریافت کنید
تاریخ امروز 18 اکتبر 2019, 18:24




پاسخ به موضوع  [ یک پست ] 
 مدیریت بزرگترین شرکت تولید کننده لوازم آرایشی جهان 
نویسنده پیام

عضو: 26 سپتامبر 2009, 22:05
پست ها: 387
در سال 1907، يک شيميدان جوان و با استعداد فرانسوي به نام اوژن شولر (Eugene Schueller)، اورئول (Auréole) که اولين رنگ موي شيميايي بود را ابداع كرد.

او يک سال بعد با تکيه بر اين ابداع فعاليت تجاري خود را با نام «شرکت فرانسوي رنگ موي بي‌ضرر» پايه‌گذاري کرد که بعدا نام شرکت به لورآل تغيير يافت.
شرکت در ابتدا به صورت تک‌نفره هدايت مي‌شد. اوژن براي درست کردن رنگ مو از خير خواب شبانه گذشته بود و روزها هم براي فروش محصولات خود به آرايشگاه‌هاي پاريس سر مي‌زد. کم‌کم مرحله تثبيت شروع شده بود. در سال 1909 اوژن موفق شد از يک شرکت حسابداري وام مختصري بگيرد که با آن توانست هم يک آپارتمان بزرگ‌تر اجاره کند و هم اولين کارمند شرکت را استخدام نمايد.
او همچنين در يک مجله مخصوص آرايشگاه‌ها، شروع به تبليغ براي محصول خود کرد. در سال 1934 لورآل آنقدر بزرگ شده بود که توانست شرکت فرانسوي مونسارون را بخرد. اين موقعيت براي اوژن عرصه بسيار مناسبي را فراهم کرد تا بتواند دومين نوآوري بزرگ لورآل (اولين شامپوي بدون صابون) را ارائه کند. با اين حال او به جاي اينکه اين کالاي جديد را شامپوي لورآل بنامد، به آن يک نام تجاري جديد يعني دوپ (Dop) بخشيد. در سال‌هاي بعد، خريد شرکت‌هاي موجود و به وجود آوردن نام‌هاي تجاري جديد در رسته‌هاي متفاوت کالا، الگوي کاري لورآل شد. مثلا در دهه 1960 ميلادي، شرکت‌هاي لانکوم و گارنيه را خريد و شرکت عطر «گاي لاروش» را به وجود آورد.
در 28 ژوئن 1999 مجله بيزينس ويک در مقاله‌اي با عنوان «لورآل، زيبايي يک برندينگ جهاني» رمز موفقيت لورآل را توانايي آن در شناساندن «جذابيت فرهنگ‌هاي متفاوت» در قالب محصولات گوناگونش دانست. در اين مقاله آمده بود: «لورآل در هر کالايي که مي‌فروشد، فرهنگ و سليقه طيف گوناگوني از مردم جهان را در نظر مي‌گيرد. کالاهاي لورآل معرف شيک پوشي ايتاليايي، خوش لباسي مردم خيابان‌هاي نيويورک و زيبايي فرانسوي است. از اين رو لورآل، بيشتر از هر نام تجاري ديگري در جهان توانسته است مردم را با هر سطح درآمد و از هر فرهنگي جذب کند. اين موضوع لورآل را از بازارها و برندهاي تک محصولي که در سراسر جهان فقط يک کالا مي‌فروشند (مثل کوکاکولا) متمايز مي‌کند.»
ليندسي اوئن جونز، مديرعامل بريتانيايي لورآل مي‌گويد: «ما آگاهانه تلاش کرده‌ايم که در ريشه‌هاي فرهنگي نام‌هاي تجاري خود، تنوع به وجود آوريم.» براي مثال هنگامي که لورآل در سال 1996 شرکت «مي بلين» (Maybelline) را به مبلغ 758 ميليون دلار خريد، آگاهانه بر اصليت آمريکايي آن تاکيد ورزيد و زيرمجموعه‌هاي جديدي به آن افزود. اين استراتژي کارساز بود. فروش مي‌بلين تا سال 2003 دو برابر شد و امروزه نسبت به قبل از زمان واگذاري به لورآل در خارج از آمريکا‌ نام تجاري بسيار بزرگ‌تري است.
در سال 2006 لورآل شرکت آرايشي «بادي شاپ» را به مبلغ 652 ميليون پوند خريداري کرد.
نکته جالب در مورد لورآل اين است که از ضربه خوردن از خودش نمي‌ترسد. از آنجايي که اين شرکت، نام‌هاي تجاري بسياري در بازارهاي مشابه دارد، خطر اين که هر کدام از آنها فروش ديگري را تحت‌الشعاع قرار دهد بسيار زياد است. لورآل آنقدر برند بزرگي شده است که بزرگ‌ترين رقيب خودش است، ولي اوئن جونز مي‌گويد که عمدا سعي داشته است که بين تيم‌هاي بازاريابي خودش، رقابت و تنش به وجود بياورد.
جايگاه لورآل تنها ارائه محصولاتي با مصارف روزمره زيبايي نيست، بلکه جايگاهي دارد به عنوان ارائه‌کننده محصولاتي که درخور و شايسته مصرف‌کننده است. شعار تبليغاتي لورآل «براي اينکه شما شايستگي آن را داريد» که در آگهي‌هاي تلويزيوني از زبان بسياري از اشخاص مشهور چون «بن افلک» و «جنيفر آنيستون» شنيده شده است، به خوبي هويت نام تجاري لورآل را آشکار مي‌سازد.
اين شعار مثل خود شرکت، جهاني بودن را با ويژگي‌هاي شخصي مي‌آميزد. مخاطبان اين شعار، هم خريداران تک و هم بازارهاي عمده هستند. همچنين به تازگي خط توليد لورآل کودکان با شعار « براي اينکه ما نيز شايستگي آن را داريم» افتتاح شده است.
لورآل در برابر اين وسوسه که تمامي نام‌هاي تجاري خود را زير پرچم لورآل به شکل يک مجموعه مشابه ارائه دهد، مقاومت کرده است و توانسته است به هر کدام به طور جداگانه قدرت ببخشد.
نام‌هاي تجاري بزرگ با نوآوري به وجود مي‌آيند، نه با تبليغات؛ تبليغات در مرحله دوم قرار دارد. لورآل فقط به منظور ارائه نام‌هاي تجاري جديد آنها را نمي‌سازد، بلکه با در نظر گرفتن بازار اختصاصي براي هر کدام، نام تجاري جديد ارائه داده يا روي آنها بيشتر سرمايه‌گذاري
مي‌کند.
لورآل هر سال بيش از 3000 فرمول جديد در محصولاتش ارائه مي‌دهد و در هر ثانيه 85 محصول خود را به فروش مي‌رساند. بيش از 67 هزار نفر در سراسر جهان براي اين شرکت کار مي‌کنند که در سال گذشته ميلادي درآمدي بالغ بر 5/17 ميليارد يورو را براي شرکت به دست آورده‌اند. دفتر مرکزی لورآل در شهر کليشی در نزديکی پاريس واقع شده و بزرگ‌ترين سالن آرايش موی جهان در آن
قرار دارد.
کيانا غلامي


27 ژوئن 2010, 11:49
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ یک پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 6 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد