بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
کانال خریداران و فروشندگان مواد پلاستیک آمار معاملات و عرضه های مواد پلیمری در بورس کالا را از طریق تلگرام دریافت کنید
تاریخ امروز 13 دسامبر 2019, 13:54




پاسخ به موضوع  [ یک پست ] 
 سهمیه بنزین خودروهای شخصی 
نویسنده پیام
آواتار کاربر

عضو: 07 فوریه 2009, 10:45
پست ها: 956
علی ربیعی پیش‌بینی کرد که از ابتدای زمستان امسال، سهمیه‌های بنزین خودروهای شخصی 10 تا 20 درصد کاهش یابد.
معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور در باره کاهش سهمیه‌های خودروهای عمومی و شخصی پیش‌بینی کرد: از ابتدای آذرماه سهمیه خودروهای عمومی و از ابتدای دی ماه سهمیه خودروهای شخصی 10 تا 20 درصد کاهش می‌یابد؛ یعنی سهمیه‌ خودروهای شخصی به 80 لیتر می‌رسد.

وی ظهر امروز (24 آبان) در کنفرانس خبری با موضوع «نوسازی ناوگان حمل‌ونقل» شرکت کرد و در باره اقدام‌های انجام شده برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سخن گفت.

از خودروهای پر مصرف عوارض گرفته می‌شود
ربیعی یکی از دلایل مصرف بالای سوخت در کشور را وجود خودروهای فرسوده خواند و گفت: سال 1355 مصرف روزانه کشور ما به 400 هزار بشکه در روز بود و امروز این میزان به بیش از چهار میلیون بشکه رسیده‌ است؛‌ این یعنی افزایش 10 برابری مصرف، در حالی که در همین زمان مصرف جهان از 6.1 میلیارد تن به 11 میلیارد تن رسیده و این یعنی افزایش دوبرابری مصرف در جهان!

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با بیان این که پس از سهمیه‌بندی بنزین به میزان زیادی از مصرف سوخت در کشور کاسته شده است، تاکید کرد: تا حد زیادی به مقاصد تعیین شده در این زمینه دست یافته ‌ایم، ولی برای رسیدن به اهداف همچنان باید به تلاش های خود ادامه دهیم.

وی یکی دیگر از اهداف تعیین شده ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور را تولید خودروهای با مصرف کمتر خواند و تصریح کرد: میانگین مصرف سوخت خودرو در ایران تا پیش از سهمیه بندی برای هر 100 کیلومتر 11 لیتر بوده، اما هم اکنون به 8.5 لیتر در 100 کیلومتر کاهش یافته است و این رقم باید تا سال 1393 به پنج لیتر در 100 کیلومتر برسد که اگر این اتفاق نیفتد، هم خودروسازها جریمه می‌شوند و هم بر اساس عوارضی که تعیین می‌شود از خودروهای پرمصرف گرفته خواهد شد.

بیش از 600 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده‌اند
به گفته ربیعی، بحث خارج کردن خودروهای فرسوده از سال 80 شروع شده است و تا سال 85 کمتر از 45 هزار از رده خارج شدند؛ با تسهیلاتی که در سال‌های اخیر در اختیار خودروداران قرار گرفته، این عدد امروز به 611 هزار و 486 خودرو رسیده است؛ در حالی که از ابتدای امسال نیز تا کنون 86 هزار و 841 خودروی فرسوده از رده خارج شده‌اند.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور ادامه داد: بر پایه برنامه‌ریزی تا سال 1390 حدود 1.5 میلیون خودروی فرسوده وجود خواهد داشت و از هم‌اکنون پیش‌بینی‌های لازم برای همه مراجعه‌ کنندگان برای اسقاط در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق مصوبه دولت، خودروهای سواری شخصی با 25 سال، سواری دولتی با 15 سال، تاکسی(سواری و ون) با 10 سال، مینی بوس و میدی بوس با 15 سال، اتوبوس درون شهری با 10 سال، اتوبوس برون شهری با 15 سال، کامیون و کشنده با 25 سال عمر، وانت با 15 سال، موتور سیکلت با 10 سال و دیگر وسایل نقلیه با گذشت 25 سال از تاریخ ساخت، خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب می‌شوند.

خودروی فرسوده کارت سوخت نمی‌گیرد
ربیعی افزود: بر پایه آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودروها، در صورتی که دارندگان خودروهای فرسوده تا پایان سال 90 برای از رده خارج کردن خودرو اقدام نکنند، هیچ گونه تسهیلاتی برای آنان در گرفته نمی‌شود.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور هشدار داد: بنابر آیین‌نامه مصوب هیئت دولت، خودروهای دارای شرایط فرسودگی، نه تنها کارت سوختشان باطل می‌شود، بلکه پلیس موظف است طبق جدول تعیین شده از رفت‌وآمد این خودروها جلوگیری کند.

نرخ تسهیلات برای خودروها
وی در باره خودروهای عمومی گفت: برای این‌گونه خودروها و نیز تشویق بیشتر مردم برای از رده خارج کردن ، تسهیلات بانکی تا 80 درصد قیمت وسیله نقلیه، تسهیلات جدید در نظر گرفته شده است.

مهندس ربیعی ادامه داد: به این ترتیب تسهیلات بانکی برای خرید تاکسی‌ها و وانت هفت میلیون تومان، مینی‌بوس 20 میلیون تومان، اتوبوس 120 تومان و کامیون 60 میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: برای ساده شدن فرآیند تعویض خودرو، متقاضیان اسقاط خودرو هم می‌توانند افراد به مراکز اسقاط مراجعه می‌کنند و ظرف حداکثر 45 روز مبلغ یک تا 1.5 میلیون تومان از دولت دریافت می‌کنند.

به گفته ربیعی، افراد می‌توانند به نمایندگی خودروسازی‌های عمده مراجعه کنند و آنها هم آمادگی دارند که معادل کمک دولت به دارندگان خودروهای فرسوده، از مبلغ خودرویی که می‌خواهند تحویل متقاضیان دهند، کم کنند.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور همچنین از تسهیلات هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی با همکاری وزارت راه برای نوسازی در بخش کامیون‌ها خبر داد که تا پنج میلیون‌ تومان آن بلاعوض است و تا سقف 80 درصد بهای خودرو (سقف 160 میلیون تومان) تسهیلات بانکی در اختیار کامیون‌داران قرار می‌گیرد.

ربیعی با تاکید بر گسترش بخش حمل‌ونقل ریلی گفت: میانگین طول راه‌آهن در ایران نسبت به متوسط جهانی در سطحی پایین قرار دارد؛ در حالی که مصرف سوخت در بخش ریلی یک ششم بخش جاده‌ای است و ایمنی بالاتری نسبت به دیگر بخش‌های حمل‌ونقل دارد و می‌تواند از ترافیک سنگین در بخش‌های هوایی و جاده‌ای به میزان زیادی بکاهد.


15 نوامبر 2009, 19:31
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ یک پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: Google [Bot] و 6 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  

Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد