بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
کانال خریداران و فروشندگان مواد پلاستیک آمار معاملات و عرضه های مواد پلیمری در بورس کالا را از طریق تلگرام دریافت کنید
تاریخ امروز 20 اکتبر 2018, 23:58




پاسخ به موضوع  [ یک پست ] 
 روش بازاریابی مواد پتروشیمی برای صادرات نادرست است 
نویسنده پیام

عضو: 04 آوریل 2010, 06:13
پست ها: 313
حسینی، مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی:
موازی‌کاری در فروش، مجموعه صنعت پتروشیمی کشور را متضرر می‌کند


بازاریابی برای فروش یک محصولات خاص پتروشیمی از چند کانال مختلف در بازارهای جهانی، نه تنها شرکت بازرگانی پتروشیمی و مجتمع‌های تولیدی را متضرر می‌کند که صنعت پتروشیمی ایران تضعیف می‌کند.
آژانس خبری صنایع نفت و پتروشیمی (اکوپترونیوز) ـ یکی از مهمترین خلل‌هایی که پس از خصوصی سازی در کار شرکت بازرگانی پتروشیمی پیش آمده، این است که شرکت بازرگانی پتروشیمی در زمان دولتی بودن تتنها مجاری فروش محصولات پتروشیمی بود. از اینرو انحصار و قدرت قیمت‌گذاری در بازرارهای خارجی را داشت. این در حالی است که پس از واگذاری شرکت بازرگانی پتروشیمی به بخش خصوصی، برخی مجتمع‌ها به صورت مجزا و منفرد وارد بازارهای هدف صادراتی شده و اقدام به بازاریابی و فروش کردند.

سیدمهدی حسینی، از مدیران عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی با اعلام این مطلب به اکوپترونیوز گفت: آسیب‌شناسی که می‌توان بر این موازی‌کاری در فروش متصور بود این است که ضرری است که هم بر شرکت بازرگانی پتروشیمی و هم مجتمع‌های تولیدی وارد می‌شود.

وی افزود: وقتی قرار است یک محصول خاص در خارج از کشور به فروش برسد، نباید از دو یا چند کانال متفاوت بازاریابی شود چراکه نتیجه امر این که خریدار برای ارزان‌تر خریدن محصول بین فروشندگان که همه از یک مبدا هستند رقابت کاذب ایجاد کرده و قدرت قیمت‌‌گذاری از اختیار فروشنده خارج می‌کند. در نتیجه بازار از دست ما به عنوان فروشنده خارج شده و خریدار عامل تعیین کننده بازار می‌شود.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه خصوصی سازی نیازمند فراهم آوردن پیش‌نیازهاست، تصریح کرد: خصوصی سازی در شرکت بازرگانی رویه بسیار مثبتی است زیرا در هیچ مکتب فکری اقتصادی در جهان متولی بودن دولت در امور اقتصادی پذیرفته نیست. دولت تنها باید ناظر و سیاست‌گذار باشد. اما نقدی که مجتمع‌ها وارد می‌دانند این است که اگر تنها PCC تصمیم‌گیرنده و عامل فروش باشد، تفاوتی بازمان دولتی بودن نیست چراکه آن زمان انحصار فروش در دست دولت بود و در حال حاضر انحصار از آن شرکت بازرگانی پتروشیمی است. بنابراین خود وارد عرصه فروش شده و با PCC رقابت می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: شرکت بازرگانی پتروشیمی نباید همه کارها را انجام داده و انحصار ایجاد کند، اما با این حال موازی‌کاری و حضور از چند کانال مختف در بازار خاص و برای فروش یک بازار خاص نه تنها شرکت بازرگانی پتروشیمی و مجتمع‌ها را متضرر می‌کند که به صنعت پتروشیمی کشور لطمه وارد می‌کند


02 اکتبر 2010, 10:22
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ یک پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: Google [Bot] و 3 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد