بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
کانال خریداران و فروشندگان مواد پلاستیک آمار معاملات و عرضه های مواد پلیمری در بورس کالا را از طریق تلگرام دریافت کنید
تاریخ امروز 19 آوریل 2018, 16:40




پاسخ به موضوع  [ یک پست ] 
 تاثیر سریال های تلویزیون بر فروش کالا 
نویسنده پیام

عضو: 26 سپتامبر 2009, 22:05
پست ها: 387
پي ‌اند‌جي، شركتي كه اين روزها با برندهاي متعدد خود در بيش از هشتاد كشور جهان حضوري روزمره در زندگي مردم دارد، از يك كسب و كار خانوادگي محدود آغاز شد. در سال 1837 يك ايرلندي به نام جيمز گمبل به همراه باجناق انگليسي خود ويليام پروكتر يك شركت كوچك ساخت صابون و شمع را در اوهايو آمريكا تاسيس كردند. اين شركت كه امروزه بيش از 140 هزار كارمند دارد، دلايل اصلي موفقيت خود را در نوآوري، داشتن درك درست از نياز و خواست مصرف‌كنندگان، توانايي در ساخت برند و بهره‌جويي از صرفه‌هاي مقياس مي‌داند.

نوآوري در پي‌اند‌جي از همان سال‌هاي اوليه و زماني كه درسال 1887 شركت يك برنامه تقسيم سود ميان كاركنان را به اجرا در آورد، آغاز شد. اين برنامه كه به نوعي كاركنان را در مالكيت شركت سهيم مي‌كرد، راهي بود تا كاركنان هر چه بيشتر آينده خود را با سرنوشت شركت نزديك ببينند. ديگر سوي تضمين موفقيت براي پي‌اند‌جي توجه به مشتريان بود. تحقيقات بازاري مبتني بر آمار در مورد سلايق و ترجيحات مشتريان كه امروزه براي بيشتر شركت‌ها يك امر معمول و نيازي اساسي محسوب مي‌شود، براي اولين بار در سال 1924 توسط پي‌اند‌جي مورد استفاده قرار گرفت. داشتن چنين نگاه آينده نگري باعث شد تا پي‌اند‌جي درك بهتري از مشتريان خود داشته باشد و توانايي شركت در پيش‌بيني نيازهاي مشتريان، برنامه‌ريزي براي توليد كالاهاي جديد را تسهيل مي‌كرد. پي‌اند‌جي همواره اصرار زيادي بر آگاهي از نظر مشتريان خود داشته است. مشتري‌مداري اين شركت را مي‌توان در اقداماتي چون تاسيس دپارتمان روابط با مشتريان در سال 1940، ايجاد يك خط تلفن رايگان براي تماس مشتريان در 1973 و پس از آن در دهه 80 ارتباط با مشتريان از طريق ايميل مشاهده كرد.

پي‌اند‌جي امروزه مالك برندهاي متعدد شامل برندهاي لوازم بهداشت و پاكيزگي، مواد غذايي و غيره است. درآمد خالص حاصل از فروش سالانه اين برند بالغ بر يك ميليارد دلار است. از برندهاي اوليه پي‌اند‌جي كه تحولي نيز در زمينه بهداشت فردي ايجاد كرد، مي‌توان به توليد خمير دندان كرست در سال 1955 اشاره كرد كه براي اولين بار در آن از فلورايد براي جلوگيري از پوسيدگي دندان استفاده مي‌شد. پوسيدگي دندان در آن زمان دومين بيماري رايج در ميان مردم بود. از ميان برندهاي پي‌اند‌جي مي‌توان به شركت فيوژن و شركت ژيلت توليد‌كننده تيغ‌هاي ريش‌تراشي اشاره كرد. فيوژن موفق‌ترين برند پي‌اند‌جي در زمينه رسيدن به سود يك ميليارد دلاري در زماني كوتاه بوده است. شامپوهاي هد‌ اند‌ شولدرز و پن‌تن، محصولات مراقبت از پوست اولي (Olay)، مسواك اورال‌بي، چيپس پرينگلز، باتري دوراسل، تايد توليد‌كننده پودر شستشو و دستمال توالت چرمين نيز از ديگر برندهاي پي‌اند‌جي هستند. پي‌اند‌جي در مجموع 22 برند دارد كه بيشتر آنها در اكثر نقاط جهان قابل دسترسي هستند. بازار فروش پي‌اند‌جي آمريكاي شمالي، آمريكاي لاتين، آفريقا، آسيا، خاورميانه، استراليا و نيوزلند را دربر مي‌گيرد. فعاليت‌هاي توليدي شركت در ايالات متحده، كانادا، مكزيك، آمريكاي لاتين، اروپا، چين، آفريقا و استراليا تمركز دارد.
تمركز بر جلب نظر مشتريان، پي‌اند‌جي را به حوزه رسانه نيز وارد كرد. در دهه سي اين شركت براي اولين بار يك سريال راديويي را توليد و حمايت مالي كرد. زماني كه در دهه 50 و 60 تلويزيون به رسانه اصلي مورد توجه مردم تبديل شد، پي‌اند‌جي نيز به حمايت مالي سريال‌هاي تلويزيوني روي آورد. اخيرا نيز در سال 2008 حمايت مالي برنامه‌هاي موسيقي به فعاليت‌هاي بازاريابي شركت اضافه شده است. اهميت بالاي بازاريابي در پي‌اند‌جي باعث شده تا اين شركت هزينه‌هاي هنگفتي را نيز در اين زمينه متحمل شود. به عنوان مثال در سال 2007 پي‌اند‌جي بيش از هر شركت ديگري در آمريكا خرج تبليغات خود كرده است. رقم 62/2 ميليارد دلاري هزينه تبليغات اين شركت در سال 2007 تقريبا دو برابر مبلغي است كه جنرال‌موتورز براي تبليغات خود اختصاص داده است. در سال 2008 نيز پي‌اند‌جي از سوي جشنواره تبليغات بين‌المللي كن به عنوان تبليغ‌كننده سال معرفي شد.

پي‌اند‌جي امروزه در فهرست سودده‌ترين شركت‌هاي جهان قرار دارد. درآمد خالص پي‌اند‌جي در سال گذشته معادل 44/13 ميليارد دلار بوده است. اين شركت در سال 2010 ششمين شركت جهان از نظر ميزان سود و پنجمين شركت در ايالات متحده از نظر ميزان سرمايه در بازار بود. در فهرست شركت‌هاي مورد تحسين جهان كه هر ساله از سوي مجله فورچون منتشر مي‌شود نيز پي‌اند‌جي در سال 2010 مقام ششم را كسب كرد.
نگار حبيبي


03 آگوست 2010, 08:42
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ یک پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 8 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد