بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
کانال خریداران و فروشندگان مواد پلاستیک آمار معاملات و عرضه های مواد پلیمری در بورس کالا را از طریق تلگرام دریافت کنید
تاریخ امروز 10 دسامبر 2018, 04:40




پاسخ به موضوع  [ یک پست ] 
 مسابقه هفته در بورس کالا 
نویسنده پیام

عضو: 22 می 2009, 06:24
پست ها: 73
پیش از این با روشن شدن زمان قرمز، کارگزاران برای رقابت و تعیین نرخ خرید محصولات پتروشیمی در بورس کالا آماده می‌شدند تا در 10 ثانیه پایانی با فشردن کلیک رایانه خود، وارد رقابت شوند. اما حالا نقش زمان قرمز تغییر کرده و میل به رقابت را در بورس کالا از بین برده است. کارگزاران می‌گویند که بورس کالا شبیه مسابقه هفته شده و هرکس زودتر کلیک کند برنده است.

به گزارش اکوپترو نیوز اعمال محدودیت‌های جدید در بورس کالا چند هفته‌ای است که خرید محصولات پتروشیمی را با مشکل مواجه کرده است. جلوگیری از رقابت و جایگیزینی سرعت عمل به جای رقابت آزاد باعث شده تا کارگزارن با بی‌میلی در رینگ پتروشیمی بورس کالا حاضر شوند و همین امر فروش محصولات را با مشکل مواجه کرده است.

این بی‌میلی تا آنجایی پیش رفته است که روز چهارشنبه عدم رقابت جدی در بورس کالا، زمان عرضه را که همیشه از ساعت یک ظهر آغاز می‌شد و تا 5 یا حتی گاهی 6 عصر هم طول می‌کشید کاهش داد و ساعت 3 بعداز ظهر نشده، فروش محصولات در بورس کالا به پایان رسید.

مسابقه هفته در بورس کالا
شیوه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا از روند خاصی تبعیت می‌کرد. در فرایند عرضه، زمان قرمز با در اختیار گرفتن 60 ثانیه از عرضه هر محصول، نقش تعیین کننده‌ای در ارائه قیمت نهایی محصول داشت. پیش از این کارگزاران می‌توانستند در 10 ثانیه پایانی زمان قرمز رقابت خود را آغاز کرده و قیمت نهایی خود را اعلام کنند. اما در حال حاضر این نقش دچار دگرگونی شده است.

در روش جدید عرضه پیش از روشن شدن زمان قرمز دست‌های باید آماده روی کلیک رایانه باشد و وقتی زمان قرمز روشن شد، هرکسی زودتر کلیک کند می‌تواند صاحب محصول شود.

یکی از کارگزاران دراین‌باره به اکوپترو نیوز گفت: «در این روش جدید میل رقابت از بین رفته و گویان کارگزاران به مسابقه هفته دعوت شده‌اند. این‌که هرکسی زودتر کلیک کند برنده می‌شود، ناعادلانه است. ما که این‌جا کار تفریحی و سرگرمی انجام نمی‌دهیم، تجارت می‌کنیم.»

به گفته برخی کارگزاران در اعمال روش‌های جدید تنها به چند محصول اجازه ورود به عرصه رقابت داده می‌شود و باقی محصولات با کلیک یک دکمه فروخته می‌شود.

در حال حاضر اکثر کارگزاران از این روش عرضه ناراضی بوده و بارها این موضوع را به ناظر تالار گفته‌اند اما نتیجه‌ای نداشته است و همچنان محصولات بدون رقابت نهایی فروخته می‌شود.

از سوی دیگر برخی نیز معتقدند که با این روش جدید جلوی تورم قیمت‌ گرفته می‌شود و بازار به تعادل می‌رسد. این درحالی است که بورس کالا جای تعیین قیمت توسط مشتری است و به گفته دیگر کارگزاران روش تازه مانع از انجام این کار شده و ناعادلانه است.

از سوی دیگر هنوز کارگزاران به این روش جدید عادت نکرده‌اند که شایعاتی مبنی بر خروج محصولات پتروشیمی از رینگ بورس کالا به گوش می‌رسد.


16 ژانویه 2011, 10:48
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ یک پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 2 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد