بازدید کننده گرامی! خوش آمدید. جهت دسترسی به تمام امکانات تالارهای گفتگو، لازم است با نام کاربری خود وارد شوید و اگر ثبت نام نکرده اید، ثبت نام نمایید. جهت ثبت نام اینجا را کلیک کنید.
 
راهنمایی: برای انتخاب تالار مورد نظر و مشاهده مطالب مرتبط با موضوع خود ، به صفحه اصلی تالارهای گفتگو بروید.
کانال خریداران و فروشندگان مواد پلاستیک آمار معاملات و عرضه های مواد پلیمری در بورس کالا را از طریق تلگرام دریافت کنید
تاریخ امروز 21 اکتبر 2019, 04:46




پاسخ به موضوع  [ یک پست ] 
 يافتن فرصت های کسب و کار کوچک در اقتصاد آشفته 
نویسنده پیام

عضو: 26 سپتامبر 2009, 22:05
پست ها: 387
اخيرا با افراد زيادي در سراسر آمريكا برخورد داشتم. آنچه كه شنيدم كاملا هراس‌آور بود. ظاهرا ركود اقتصادي فعلي در بعضي مناطق به «خاموش شدن كليدهاي برق» تشبيه شده است. كمترين اظهارنظر صريح و هراس‌آور همين است.

در عين حال هر روزه، در سراسر دنيا، اقتصاد با «سال‌هاي دهه 1930» يا «بحران بزرگ» مقايسه مي‌شود. مقايسه از منظر اشتغال، به معناي تعطيل شدن بسياري از مشاغل و كسب‌وكارها و رها كردن مزارع خانوادگي و جويندگان شغلي بود كه در سراسر كشور براي جست‌و‌جوي كار آواره جاده‌ها شده بودند. به عبارت ديگر، اين چالش‌برانگيزترين زماني است كه اغلب مردم تاكنون آن را تجربه كرده‌اند كه حتي تصورش اذهان مردم را به وحشت مي‌اندازد.
اين موضوع چه معنايي براي رهبري شركت‌ها مي‌تواند داشته باشد؟ قبل از هر چيز، يك ركود اقتصادي اثرات چندگانه بر كسب و كارها مي‌گذارد؛ گاهي به طور ناگهاني كوچك‌ترين موضوعاتي كه ممكن است شما اصلا به آنها توجه نمي‌كرديد، اكنون بزرگ‌ترين مساله شود. در واقع هر چيزي به نظر خارج از تناسب و فاجعه‌‌آميز به نظر خواهد رسيد. چالش پيش‌رو در اين موقعيت، حفظ بهره‌وري كارمندان، عملكرد شركت و رشد در مسير درست با وجود اين دوران مشقت‌بار است. بنابراين رهبران بايد براي اجراي شيوه رهبري مثبت و «برنده/برنده» و تا حد امكان فراهم كردن تمركز قوي‌تر روي مباني كسب‌وكار هوشياري به خرج دهند. اما اين موضوع دقيقا به چه مفهومي است؟
قبل از هر چيز، رهبران نياز به تشخيص و پذيرش اين واقعيت دارند كه ترس واقعا در دل و ذهن كارمندانشان وجود دارد. وقتي آنها نزديكان، دوستان و همسايگانشان و حتي نوجوانان و همسرانشان كه شغلشان را از دست داده‌اند مشاهده مي‌كنند، ‌عميقا متاثر مي‌شوند. در بسياري از موارد چون ركود اقتصادي بسيار سريع اتفاق مي‌افتد، خيلي‌ها آماده نيستند و به شدت با دوران مالي سختي روبه‌رو مي‌شوند.
همان‌طور كه شما مي‌توانيد انتظار داشته باشيد، استرسي كه كارمندان تجربه مي‌كنند، با تمركز داشتن در محل كار در چنين دوراني منافات دارد و معمولا نتيجه‌اش كاهش بهره‌وري و افزايش غيبت كارمندان به خاطر استرس و بيماري است. به علاوه افزايش تعداد حوادث، چه در منزل و چه در محل كار. بنابراين موضوع بسيار مهمي است كه روسا به كارمندانشان نشان دهند آنها را درك مي‌كنند، نگرانشان هستند و با ناراحتي و آشفتگي‌شان همدردي مي‌كنند. ايجاد حمايت‌هاي بيشتر براي مشاوره‌هاي عاطفي واقعا بسيار حياتي است خصوصا اگر ارائه اين خدمات در ميان برنامه‌هاي مساعدتي كارمندانتان موجود نباشد. بيشترين ثبات و سازگاري را تا حد امكان با پايبند بودن به امور روزمره‌اي كه برقرار كرده‌ايد، حفظ كنيد و از تغيير دادن هر سياست و عملي بپرهيزيد.
در همين زمان، رهبران تحت‌فشار، همچنين درگير مشكلات شخصي خود هستند و ممكن است حتي به تدريج به حالت هراس فرو روند. در نتيجه، بيشتر مديران به شيوه‌اي از رهبري كه بيشتر مبتني بر شيوه‌هاي غريزي و طبيعي‌شان است تا كاربرد مهارت‌هايي كه در مدت زمان آموزش‌شان از قبيل «رهبري نتايج-محور» فراگرفته‌اند، تكيه مي‌كنند. در عوض، اغلب آنها به دفترشان رفته درها را مي‌بندند و فراموش مي‌كنند كه در زمان‌هاي چالش‌برانگيز، ارتباطات شفاف و صريح بيش از هر زمان ديگري مورد نياز است.
به عنوان يك مدير، شما مسوول هستيد تا سازمان‌تان را در مسير درستي حفظ كنيد. رئوس مطالب زير به شما در عملي كردن و تمركز بر اصول اساسي كسب‌وكارتان كمك مي‌كنند:

* بقاي كسب‌وكار به نقاط قوت نياز دارد - وقت آن است كه اتكاي بيشتري به نقاط قوت كسب‌وكارتان بكنيد. بر تاييد طرح‌هاي ارزش‌مدارتان تمركز كنيد، با مشتريانتان در ارتباط باشيد و مسائل مالي‌تان را به دقت مديريت كنيد. در ذهن داشته باشيد كه تنها قدرتمندان باقي خواهند ماند.
* به كارمندان، با انگيزه نيروي تازه دهيد، اين واقعيت را در ذهنتان فرو كنيد كه كارآيي، كارآمدي و بهره‌وري بالاتر كارمندان براي رسيدن به هر موفقيتي راه‌حل كليدي است. ديدگاه و اهدافتان را تقويت كنيد، احساسات كارمندانتان را در مورد مسير استراتژيكي‌تان برانگيزانيد. آنها را در حل مسائل و تصميم‌گيري وارد كنيد. راه‌حل‌ها و نظراتشان را بپذيريد.... مديريت مشاركتي به روشي مناسب و مهم براي تقويت گروه‌ها است.
* بر نيازهاي مشتريان تمركز كنيد؛ از اين فرصت براي ارتباط نزديك داشتن با مشتريان استفاده كنيد. چه تغييراتي برايشان رخ داده است و شما چگونه مي‌توانيد كمكشان كنيد؟ اين مورد مي‌تواند منجر به توسعه محصولات يا خدمات جديد شود.
* مسافت بيشتري برويد؛ اين زمان‌ها براي هر كسي دوران دشواري است. مشخص كنيد سازمان شما چگونه مي‌تواند مسافت بيشتري براي مشتري‌ها طي كند. در ذهن‌تان داشته باشيد كه افراد مسن فاميل مي‌گويند «از هر دستي بدهيد از همان دست مي‌گيريد»؛ به عبارت ديگر روابط دوطرفه كليد اصلي موفقيت‌هاي بلندمدت است.
* در خدمات و محصولات غيرمولد بازنگري كنيد. اكنون زمان مناسبي براي تميز كردن منزل و خلاص كردن شركت يا سازمان‌تان از محصولات و خدمات غيرمولد يا مشتريان غيرسودده است. براي بازنگري در فهرست و تمركز بر مشتريان «A» تان وقت بگذاريد.
* براي فردا آمده باشيد. وقتي دور كسب‌وكار به مرحله رونق خود وارد مي‌شود احتمالا بيش از لزوم مهارت‌هاي جديد، تكنولوژي‌ها و خدمات جديد مورد نياز است. مطمئن شويد كه به طور خلاق و مستحكم برايش آماده‌ايد. راه‌هاي نويني براي برآورده كردن نيازهاي مشتريانتان بيابيد.
* شفاف باشيد. امنيت شغلي و شخصي موضوعي كليدي براي كارمندان در دوران يك اقتصاد سخت است. با كارمندانتان صادق و صريح باشيد. مكررا با آنها در ارتباط بوده و در هر موردي كه انجام مي‌دهيد، شفاف باشيد.
* نسبت به تصميم‌گيري‌هاي اثربخش اطمينان پيدا كنيد. اگر در حالتي مضطرب و استرس‌زا هستيد، تصميم‌گيري نكنيد. وقت صرف كنيد و همه جنبه‌ها و اثرات تصميم را بسنجيد. بلندمدت فكر كنيد.
* داده‌هاي سازماني را اصلاح كرده و بهبود ببخشيد. يك مرور و بررسي را هدايت كرده و اطمينان حاصل كنيد اطلاعات شما دقيق، معتبر و به روز است. بهترين تصميم‌ها زماني گرفته شده‌اند كه بر اساس اطلاعات خوبي بوده‌اند و توسط همه افراد مورد قبول و اعتماد بوده است.
* روابط فروشندگي مثبت برقرار كنيد. فروشندگان نيز در پاسخ گويي شركتي دارند و مي‌خواهند مطمئن باشند اطلاعاتي كه شما فراهم مي‌كنيد دقيق و صحيح هستند. در صورت نياز، مقدماتي براي برنامه‌هاي پرداختي متفاوت برقرار كنيد، اما هميشه صريح و صادق باشيد. آنها در زمان‌هاي سخت در كنارتان مي‌مانند.
در حالي كه ركود اقتصادي چالش‌برانگيز است، اما آن همچنين فرصتي‌هايي براي ابداع محصولات و خدمات، بسيج كارمندان در جهت يك ديدگاه مشترك و تقويت روابط مشتريان ايجاد مي‌كند. اين عوامل تجاري تضمين خواهد كرد كه سازمان شما يكي از «قدرتمندان باقي مي‌ماند.»

نویسنده: آلن اسميت
مترجم: امید شکیبا
آلن اسميت؛ پژوهشگر اهل كانزاس سيتي كه درباره كسب ‌وكارهاي كوچك در جهان تحقيق مي‌كند.


08 نوامبر 2009, 11:25
مشخصات شخصی
مشاهده پست های قبلی:  نمایش بر اساس  
پاسخ به موضوع   [ یک پست ] 

افراد آنلاین

کاربران حاضر در این تالار: - و 7 مهمان


شما نمی توانید در این تالار موضوع جدید باز کنید
شما نمی توانید در این تالار به موضوع ها پاسخ دهید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در این تالار پست های خود را حذف کنید
شما نمی توانید در این تالار ضمیمه ارسال کنید

جستجو برای:
پرش به:  
 cron
Powered by phpBB © phpBB Group
تبادل لینک | تماس با ما | دریافت قیمت کالاهای معامله شده از طریق ایمیل | تبلیغات در سایت | قیمتهای روزانه کالاهای پایه ایی در سایت | نقشه سایت | صفحه اصلی سایت | مقالات سایت


تمام حقوق برای سایت بورس کالا محفوظ است. نقل و استفاده از مطالب سایت  بورس کالا فقط با ذکر نام و لینک آدرس سایت بورس کالا مجاز است.
نوشته ها و نظرات کاربران سایت ، نظر شخصی افراد بوده و لزوما مورد تایید سایت نیست
توجه : سایت بورس کالا ، یک سایت مستقل و خصوصی بوده و ارتباطی با شرکت بورس کالای ایران ندارد